232              ARTISTES PARISIENS DU
esté accordé et convenu par et entre les partyes comparantes en faisant et passant ces presentes. qui aultrement et sans les clauses susd, n'ussent été faictes ne passées enlre elles.
.Faict ef passé en la maison dud. s1' de Brosse cy devant declarée, l'an i 617, le sa­medy après midy, 11e jour dc novembre. Et ont tous lesd, sieurs, dame et damoiselle comparans signé la minutte de cesd, pre­sentes avecq lesd, notaires soubzignez.
Insinué au Châtelet de Paris le 1 g janvier 1618. — (Arch, nat., Y 159, fol. 7 v°.)
470. —- Pierre Levaciié, tailleur do pierres et architecte.
Contrat de mariage de Pierre Levaciié , tail­leur de pierres et architecte à Paris, et de Maric Lejeune, veuve de Çharles Chevallier, maître maçon. —(22 janvier 1G 18.)
Par devant Jehan le Normant et Laurens de Monhenault, notaires au Chastelet de Paris soubzsignez, furent presens en leurs personnes Pierre Le Vaché, tailleur de pierre et architecte'", demeurant à Paris, rue Beau­bourg, parroisse Saint-Nicollas-des-Champs, .natif de la ville de Chaalons en Champaigne, . pour lui et en son nom, d'une part, et Marie Le Jeune, veufve de feu Charles Chevallier, vivant 111e maçon à Paris, demeurant en lad. rue et paroisse, pour elle et en son nom, d'autre part, lesquelz, en la presence de Pierre.Beaussault, sergent à verge au Chas­telet de Paris, et de Jehan'Savarin, maître tailleur d'habitz à Paris, amys dud. Le Va­cher, ont faict et accordé entre eulx ce qui ensuit, c'est asscavoir: led. Le Vacher et lad. Lejeune avoir promis et promectent l'ung à l'autre se prendre l'ung d'eulx l'autre par
'i' On a vu souvent à cette époque des maçons faire fe pierres se rencontre jointe au titre d'architecte.
XVIe ET DU XVII' SIECLE.
nom et loy de mariage, et icellui mariage faire et solemniser en face de nostre, mère Saincte Eglise aposlolicque et romaine le plustost que faire se pourra et advisé sera entre eulx et leurs amys, sy Dieu et Saincte Eglise s'y accordent, aux biens ct droictz à chacun d'eulx appartenans qu'ilz promectent apporter l'ung avecq.l'autre pour estre ungs el commungs entre eulx selon la coustume dc la ville, prevosté et vicompte de Paris, el lesquelz biens et droictz à lad. future es­pouze appartenans elle a dict sc consister au contenu de l'inventaire faict après le decedz et trespas dud. deffunct Charles Chevallier, son mary, le 21e jour de juillet dernier passé, par devant Chapellain et Buart, notaires, tenu pour clos le 2e jour d'aoust oud. an par devant Musnier. Partant, led. futur es­poux a doué et doue lad. Lejeune dè la somme de quatre cens livres tournois en douaire prefix, dont elle jouira, sans estre subjecte à aulcun retour. Et, oultre, aura le survivant desd, futurs espoux, par preciput et advantage, de ses habitz, armes, bagues et joyaux jusques à la somme de trois cens livres tournois, reciprocquement, ou lad. somme au choix du survivant. Et oultre, cn faveur dud. mariage, lad. Marie Le Jeune a donné ét donne par cesd, presentes à sond, futur espoux la somme de six cens livres tournois a prendre sur tous et chascuns ses biçns, après touttes fois le deceds et trespas, de lad. future espouze, et pourveu qu'il n'y ait enffans 'd'eulx deux vivans lors de la dis­solution dud. futur mariage, pour en jouir, faire et disposer à tousjours par led. futur espoux, lui et les siens, comme aussy led. Pierre Le Vacher a donné et donne à lad. Marie Lejeune, sa future espousé, en pur et vray don, tous et chascuns ses biens, presens ét avenir,, pour, en jouir par elle, sa vye
ictions d'architectes; il est rare que la profession de tailleur de